Saturday 7 May 2011

nota hati buatmu, ibu....

salam warahmatullah buat semua..
lama rasenye x menulis..xde idea sbnrnyer.. tp td tbe2 ana dpt idea tuk mnulis kali ni..
b'ckp tntg hari ibu ,tbe2 ana rse sebak...x thu knpe.. mgkn tu la dia yg dikatakn naluri antara seorg ibu & anak.. Alhamdulillah hari ni ana b'kesempatan habiskn mase b'sama ibu t'cnta..sbb selalunya ana ad kat banting.. oleh tu, disini ku coretkn sesuatu buat seorg insan yg b'gelar IBU.. 

"Hari nie..aku rasa puas dpt menatap wajahmu,wahai ibu..ketahuilah, akanku tatap wajahmu tanpa jemu.. dan akanku ambil peluang ini selagi dirimu masih ada..kerana aku risau aku tidak sempat utk melakukn sedemikian buat masa akn dtg..aku takut klu2 nkmat ini Allah pnjamkn kpdku hnya sekejap cuma..oleh itu, aku sbg anakmu b'jnji akn m'buatmu gembira spnjg umur hdpmu,ibu..xkn sesekali aku biarkn air matamu mengalir sekali lg krn diriku.. air matamu amatlah b'hrga buatku.. aku tahu,kau inginkan yg terbaik buat ankmu.. aku tahu doamu sentiasa tidak ptus2 kau panjatkan demi anakmu ini..sungguh besar jasamu wahai ibu.. p'tarungan nyawa, kesabaran, ketabahan dan pengorbanan tlh kau korbankn semata-mata demi diriku.. ahh.. sesungguhnya ia amat b'harga dan aku tidak dpt memblsnya.. cuma.. ap yg blh aku lakukan ialah dgn m'jd seorg anak yg solehah yg akn m'bawa 1000 kebaikn & kerahmatan buat ibu bapanya..akan ku buktikan bhwa ankmu ini juga bisa b'jaya di dunia & akhirat, malah dpt m'beri kbhagiaan & setinggi-tunggi kbnggaan kpdmukerana mmiliki ank spt ku.. aku janji!!. maka dgn itu ya Allah, Kau bntuilah aku, dan jadiknlah aku sbg ank yg soleh..Kau ampunilah dosa2 kedua ibu bapaku dan Kau kasihanilah mereka spt mana mereka mengasihaniku sejak aku kecil lagi...
buat mama yg amat kak long sayag : SELAMAT HARI IBU kak long ucapkan!!..kaulah ibu terbaik buatku di dunia ini..tiada ap yg blh kak long bg selain drpd m'doakn ksjhteraan hdp mama dan m'buatkn mama gmbira selalu..semoga hidupmu sentiasa diberkati..ameen~"

yang ikhlas,
anakmu yg amat menyayangimu..


>>wahai shbt, sudahkah antum mengucapknnya kpd ibumu?? lakukanlah segera sblm t'lmbt.. hargailah dia selagi dia msh ada untukmu.. tp prlu diingatkn,ya sahabat.. bkn setakat hari ini saje.. prlu diingatkn bhawa sbnrnya SETIAP HARI ADALAH HARI IBU.. kerana tugas mereka xkn pernah hbis buat insan yg b'gelar ibu..mereka sntiasa ad utk m'jaga kita..maka hrgailh insan yg amat istimewa ini..
buat semua ibu2 di luar sana, Selamat Hari Ibu..
((skdr peringatan buat driku dan drimu.. Allahua'lam..)) ^_^

No comments :

Post a Comment

SAHABAT